Treking Nepal - jesen 2014

1828

07.11. petek

Pa smo tu. Spet. Mlečni čaj, momo, galama in smrad... Vsakič sproti mi je na novo všeč.
Vreme je več, kot ugodno, toplo, jasno... Sicer stalni smog prekriva katmandujsko kotlino, ampak jutri bo, upam, že bolje, saj bomo 1500m više v Lukli začeli našo pot.

FOTO: Kathmandu
VIDEO: Kathmandu

09. - 14. november

V bistvu je še najbolj razburljvo od vsega, polet v Luklo s čakanjem na letališču vred. Tokrat je šlo vse, kot po maslu. Taksist je imel malo slab volan in smo nekaj minut zamujali, na letalšču so nekaj popravljali in smo še par minut zamudil... Ampak... Oddal sem prtljago, seveda so spet eni pretiravali in je vaga pokazala daleč čez dovoljeno, premaknili smo se skozi najstrožjo kontrolo na letališču!? in po 10 minutah čakanja smo se že basali na avtobus, ki nas je kar čez pristajalno stezo popejal k enemu od tistih čudnih letal, ki pristajajo v Lukli.

Od tu je šlo vse, kot po maslu. Kmalu po 10. uri smo že maširali po prašni cesti skozi Luklo, navzdol do reke, pa spet navzgor itd. Zgodaj popoldan Monjo, prvo srečanje z naročanjem hrane in spanje v prijetni sobici.

Naslednja dva dni spoznavanje Namche Bazarja, zame srečanje z dolgoletnimi prijatelji, v popoldanskih urah pa tiščanje in sopenje v breg, da bo naslednje dni šlo laže.

In je šlo laže. Vsak dan smo bili boljši. Spet se je izkazalo kako pomembno je, da spoštuješ višino, se prilagodiš razmeram in ubogaš nasvete. Čez par dni smo že napadli Chukung Ri in naredili preizkus, kako se obnesemo nad 5000 metri.

FOTO: KTM - Namche Bazar, Chukung Ri
VIDEO: Polet v Luklo in Namche Bazar, Siyanoche, Kumjun, Dingboche

15. - 17. november

Najvzhodnejši del naše poti smo že obdelali, Chuking Ri. Obšli smo prelaz Kongma La in se mimo vasi Periche povzpeli v Lobuche. V Tukli, vmesni postaji do Lobuch, je Dava, moj dober prijatelj iz Namche Bazarja, zgradil ogromen hotel z vsem ugodjem, ki spada zraven. Sanja celo o hidrocentrali, ki bi kraj rešila pred težavami z energijo.

Naslednji dan je šlo malo bolj zares. Navsezgodaj smo polni energije planili po dolini ob stranski moreni ledenika Khumbu proti Kalapatharju. Saj pravim, če spoštuješ višino in nasvete ljudi s prakso... Brez težav smo po slabih petih urah vsi stali na vetrovnem vrhu. Razgledi, kaka solza, veselje....

FOTO: Kalapathar
VIDEO: Chukung Ri in Kalapathar

18. - 24. november

Lobuche - Dzongla, kratka pot, dan za počitek, saj je naslednji dan na vrsti napad na prelaz Cho La. Ker se vsako pretiravanje lahko maščuje, smo se tukaj razdelili. Dil, moj zvesti kolega, se je z dvema podal naslednji dan čez prelaz v Gokyo in kasneje po dolini navzdol v Namche Bazar. Sam sem se z ostlimi odpravil navzdol po dolini Khumbu, da pa ne bi hodili po isti poti smo malo skrenili s poti in po čudoviti panoramski poti zvečer pristali v meni najljubši vasici Phortse. Tu sem pred mnogimi leti, ko sva se s Kristino že malo zgubljala tik pred mrakom, našel zavetje pri prijazni družini. Od takrat se vsake toliko oglasim in si kaj povemo. Sicer mojih pet nepalskih besed ne zadostuje za dobro konverzacijo, hehe, ampak se imamo vedno fino.

Tudi tokrat sem "pomagal" kuhat, to pomeni, da sem delal dren v kuhinji, dobro smo jedli, se odlično naspali...Naslednji dan pa čez prelaz Mong naravnost navzdol v Namche Bazar.

V Namche Bazarju sta se skupini spet združili in naslednji dan smo odhiteli v Luklo s pobožnimi željami, da dan kasneje poletimo v KTM.V mestu se te dni dogaja nekakšno politično srečanje osmih sosednjih držav. Varnost naj bi bila na najvišji ravni zato so za tri dni prepovedali vse lokalne in mednarodne polete v in čez državo. Zato smo tudi mi malo morali pohiteti in dva dni pred načrtovanim zaključiti s trekingom.

FOTO: Dzongla, Phorce in navzdol
VIDEO: Dzonla in Phortshe, V kuhinji, Pot navzdol

27. - 28. november

Zaradi nekakšnega političnega shoda v prestolnici Nepala, Kathmanduju smo nekoliko rej zaključili naš treking. Preostale dni smo izkoristili za obisk Pokhare in Chitwana. Kljub temu, da smo bili še vedno v Nepalu.... čisto drug svet, precej več turizma, drugačne cene!?, toplo...