Pravno obvestilo   tiskaj  english language
 All around
 Domov   Prosti čas   O meni   Novice   Članki   Poročila   Foto   Video   Povezave   Kontakt
03. ProstiČas

Prikaz: 291 - 300 od 926
Stran  <<   <   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   >   >>
Iskanje:
06.07.2013 Črna gora - Prokletije - 6

Megla do kolen, vlažnost 100%. Če ni za hodit je pa za vozit. Alipašini izvori, dolina Ropojane, sprehod skozi Gusinje in Plav. Popoldan pa na lov za cesto pod Hridsko jezero, kamor se bomo odpravili jutri.

05.07.2013 Črna gora - Prokletije - 5

Zajtrk se da dobiti šele ob sedmih, zato smo krenili kake pol ure kasneje. Po luknjasti cesti do Planinskega doma Grebaje in od tam dalje v neznano.
Strmo navzgor, res strmo, kratki zig-zagi, en kup šodra in vej čez pot v zatrep Krošnja. Naš namen je bilo osvojiti Veliki vrh. Že na vrhu Krošnje je bilo jasno, da smo v pravih zimskih razmerah. Do prehoda Krošnjina vrata smo celo morali malo poplezati, saj je sneg popolnoma zakrival pot. Na drugi strani pa... Skrotje in trava, ki visi z vsakega kamna. Skratka bolj zahtevnega terena si ne moreš predstavljati. Na srečo je začelo deževati in hitro smo jo pobrali navzdol. Pa se je dež spet malo unesel in zavil sem proti sosednji dolini, da ne bi po isti poti tacali navzdol. Pod oknom, Šuplja vrata, ugotovim, da celoten masiv Očnjaka in dolina pod njim manjkata na karti in bo treba kar lepo nazaj navzdol skozi Krošnjo. Pa smo spet tolkli šoder in preskakovali vejevje in tik pred nalivom uspeli skočiti pod velike sončnike na terasi planinskega doma.

Skratka, karta na splošno, sploh plastnice, vrisane poti, časi predvideni za turo... Nič ne drži.

04.07.2013 Črna gora - Durmitor in Prokletije - 4

Slabo vreme kdaj pride tudi prav. Po dobrem zajtrku smo se odpravili na pot in mimo Djurdjević Tare in skozi Mojkovac, Berane zavili v Plav. Plavsko jezero, največje ledeniško jezero v Evropi, v ozadjupa prokleti masiv Prokletij. Najbolje, da sami preverite zakaj se tako imenujejo. Načrti velikopotezni, amoak nobene župe se ne poje tako vroče, kot se skuha, tako smo tudi tu že po prvem dnevu vedeli, da bo tudi tu tako.

Zgodaj popoldan smo se namestili v idiličnem hotelčku poleg jezera. Ker mi je bila dežela popolna neznanka sem proti večeru obvozil nekaj bistvenih izhodišč. Najprej sem se zakadil v dolino Grebaje, kjer je planinarski dom in izhodišče številnih tur na Karanfile. Potem sem po luknjasti in vijugavi cesti uspel priti tudi do zaselka Vusanje in še malo dlje v dolino Ropojano, kjer se sicer cesta še nadaljuje, ampak...
Stičišče obeh dolin je mestece Gusinje. Tja grede sem vseeno za trenutek ustavil na enem od slabo označenih križišč, da se orientiram. V trenutku so bili okoli vozila nagneteni možaki in vsi so v polomljeni slovenščini razlagali, da rade gore u Slovenija itd. Malo je manjkalo in bi pristal v prvi čevabčenici in z njimi nazdravljal.
Sicer pa srečaš na cesti vse mogoča vozila, od sesutih Zastav in Fičekov, do spoliranih terencev, predvsem znamke Mercedes, z ameriškimi tablicami, večinoma registriranimi v New Yorku in z obvezno nalepko State Department of Police na vetrobranskem steklu.

03.07.2013 Črna gora - Durmitor - 3

Naslednji dan je bil namenjen za prečenje masiva Durmitor, kolikor je to sploh mogoče. Na Sedlu, kjer smo pustili vozilo, višina čez 2000m, smo smo jo ubrali pod Uvito gredo in pod Bandjerno ter Zubcima do Zelenog snijega in strmo navzgor na vrh najvišjega hriba Durmitora Bobotov Kuk - 2522m. V naših krajih bi bila pot preprežena z jeklenicami in nastlana z opozorili. Tule pa razen obnovljenih markacij in nekaj svedrovcev, ki so nemenjeni reševanju, ne srečaš nič umetnega. Ker je letos izredno veliko snega smo imeli nekaj dela s snežišči, ki nimajo ravno prijaznega izteka. Sestop na pPrevoj in spust po strmem snegu v Valoviti do je bil dober trening za gibanje v trdem snegu z uporabo cepina. Večina je bila za to, da obiščemo še Ledeno pečino, Jani in Nevenka, ki sta bila tu zadnjič pred 35 leti, pa sta jo ubrala proti katunu Lokvice, kjer so pred tremi desetletji šotorili. In glej ga vraga, čoban Vuk Kovačević je še vedno tam. V Durmitoru je poznan po izredno velikih dlaneh, sicer pa prijazen človek. Jasno, da so se izljubili, popili pivu ili dvije...
V Ledeno pečino, snega je ogromno, je bilo treba kar vrv napeti, da smo se spustili prav do dan, kjer kraljujejo ledeni kapniki. Prijetno hladno a smo jo vseeno kamlu pobrisali nazaj na plano, na toplo sonce in sestopili v dolino.
Srečali smo se spet pri Črnem jezeru od koder me je taxi odpeljal po naš kombi na Sedlo.

Vse poti, ki so namenjene turistom so odlično markirane vendar nezavarovane, ostali vrhovi pa so brez oznak in kažipotov, kar kolikor toliko dobro varuje pred obiskom.

01.07.2013 Črna gora - Durmitor in Prokletije - 1 in 2

Žabljak, prijetno mestece, v glavnem namenjeno turistom, smo osvojili zgodaj popoldan. Miljon različnih slogov gradenj, od vil do kočur, nekatere zapuščene, nekatere namenjene zgolj turizmu ali osebnim vikendom. Črno jezero, atrakcija nad atrakcijami, žal brez enega samega bifeja. Aja, pa policajev je več, kot prebivalcev. Baje so me še malokrat ustavili, ene petkrat samo v Žabljaku, ampak vedno ista pesem. Jao, poznaješ li... Ali pa, ja sam tremirao biatlon gore na Bohinju i u Pokljuci sa Velepecom, znaš ga možda? Stisk roke s priporočilom, da naj vozim po predpisih in smo peljali dalje.

Da ne bo samo o črnogorcih, naj napišem še malo o hribih. Je tegale Durmitorja vse naokrog. Žabljak je super izhodišče, relativno visoko, da verikalne razlike do najvišjih vrhov niso pretirano velike, do vseh izhodišč se da pripeljati z avtom.

Crvena Greda se nam je zdela dovolj zanimiva za prvi dan. Razen vročine in slabo presekanih poti skozi botovce je pot zanimiva. Pelje čez par katunov, pašnikov s kolibami za pastirje, strmo se vzpne na mizast vrh, kjer seže pogled daleč v osrčje Durmitora.

30.06.2013 Seminar IGRZS - Tamar 2013

Enkrat letno se inštruktorji GRZS dobimo na delovnem srečanju, kjer izmenjamo mnenja, pregledamo novosti ali posamezne dele specialnih veščin. Tokrat smo se zbrali v Tamarju, kjer imamo že dve desetletji urejen odličen stenski poligon.

Čalni komisije za tehnike reševanja smo že dan prej pripravili poligon in natančen urnik seminarja, da je delo naslednji dan dobro teklo.
Teme tokratnega srečanja so bile štiri. Pregledali smo dvoje novih gorskih nosil, delali z novim vitlom KONG Ortler, na četrti točki pa smo predstavili delo spremljevalca, od opreme, možnih manevrov in zapletov. Predvsem smo podrobno obdelali specifični manever "sprememba smeri".

Žal sam tokrat nisem bil v vlogi fotografa, zato so posnetki in film le z enega delovišča. Hvala Brankotu za posnetke.

27.06.2013 Triglav - 2864m - 26.06.2013
Fajn je bilo. Vsega po malem...

21.06.2013 EuroBasket 2013 ali kako smo oblekli jeseniški dimnik

Dimnik, pa da ga zebe? Da ga bo treba obleči? V košarkaški dres? Sem bil prepričan, da se je Jožu malo poslabšalo. Pa je bilo vse še kako res. Kolegi, predvsem starši mladih plezalcev Športno plezalnega odseka Jesenice, so prevzeli nalogo, da izobesijo ogromen dres na vrhnji del dimnika, sredi Jesenic. Dres je zaščitni znak prihajajočega košarkarskega prvenstva, ki se bo v veliki meri dogajalo tudi na Jesenicah.

Zame je bil to predvsem izziv, kako z vrvno tehniko spraviti dres 72m visoko, da ga bodo kasneje fantje ovili okoli dimnika in ga pritrdili. Joža si je zamislil kako pripraviti dres, da bo zdržal visenje, veter, dež, jaz pa, kako ga bomo spravili na mesto in seveda, da nihče pri tem ne pade dol.

Se je kar izšlo. Edino časovni plan je malo ponagajal... V sredo zvečer smo dimnik opremili z varovalnimi vrvmi, pripravili vitlo in vse ostalo. V četrtek zjutraj pa navali... Opoldan je vročina poskrbela, da si komaj vponko upal v roke prijeti, zvečer se je pa spet dalo delati in okoli 9h smo bili zadovoljni z delom.

Hvala vsem fantom in dekletom, ki so posodili roke in bingljali nad Jesenicami in seveda društvu GRS Jesenice za posojeni vrvi in vitlo!

VIDEO: 1, 2, 3, 4

16.06.2013 Vaja GRS Jesenice - Pračkov steber

Pa tako lep dan je bil... Vseeno smo izpeljali načrtovano letno vajo društva GRS Jesenice. Namen je bil v praksi preizkusiti novo vitlo in nova nosila.

Zagnali smo se v Grebenec in se dober raztežaj povzpeli po Pocarski smeri na večjo polico, ki seka celotno steno med obema grapama. Dva mladinca sta pripravila vrvno ograjo, izdelali smo dve dobri sidrišči... Spust, dvig, sprememba smeri, pa spet dvig in spust do dna... Manevri so potekali v smeri PRačkov steber. V vznožju je druga ekipa prevzela nosila in jis spustila do planinske poti, kjer smo na nosila namestili kolo in odpeljali navzdol.

Po analizi pa klobasa in ...

VIDEO:
1  in  2 (600. videoposnetek!!!)

15.06.2013 Dan GRZS - Jezersko 2013

Zakorakali smo v novo stoletje. Ja, 101. obletnica ustanovitve gorske reševalne službe je bila te dni.Proslavili smo jo na malo manj pompozen način, kot lani, ko je bila okrogla obletnica. Lahko bi dejal, da celo malce delavno.

12 ekip reševalcev se je pomerilo v znanju prve pomoči. Ta pridni so že zjutraj odšli na izlet na Virnikov Grintavec, nekateri pa smo ostali na prizorišču in navijali. Za naše! Saj so naši vsi, mar ne?

Po tekmovanju je sledila podelitev diplom novim reševalcem in inštruktorjem in seveda razglasitev rezultatov tekmovanja.

Srečanju je prisostvovalo tudi nekaj visokih gostov. Direktor Republiške uprave za zaščito in reševanje, Darko But, vodja regijske centra 112 in poveljnik CZ za gorenjsko Jernej Hudohmet in drugi. Pridružili so se nam tudi staroste gorskega reševanja Tone Kralj, Tone Sazonov, Cene Griljc, France Ekar in drugi.

Ko bo posekano zadnje drevo, zastrupljena zadnja reka, ulovljena zadnja riba,
takrat boste ugotovili, da denarja ne morete jesti!