Pravno obvestilo   tiskaj  english language
 All around
 Domov   Prosti čas   O meni   Novice   Članki   Poročila   Foto   Video   Povezave   Kontakt
03. ProstiČas

Prikaz: 291 - 300 od 899
Stran  <<   <   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   >   >>
Iskanje:
17.03.2013 Vrvna tehnika za ERP KZS - 2013

Še ena generacija je "pod streho". Manjša skupina, kot običajno, kar je zagotavljalo hitro in učinkovito delo, je s preizkusom zaključila usposabljanje iz poznavanja in uporabe vrvne tehnike.
Vesel sem, da so bili še nekaj tednov nazaj nekateri prepričani, da se višine bojijo, nekateri, da ne bodo nikoli zmogli vzpona po lestvi, ki visi na zunanji strani stavbe slabih deset metrov visoko, pa še kakšen "jaz to nikoli ne bom zmogel" bi se lahko našel, pa so kljub temu na koncu usposabljanja prav to in še kaj drugega vsi po vrsti samostojno zmogli.

Hvala Darku, ki na izpitih vedno priskoči na pomoč, hvala tajnici Gabrieli, dežurnemu fotografu Matjažu, pa nikoli resnemu Iziju in vsem, ki so tvorno pomagali, da so vse vaje potekale kvalitetno in varno.

16.03.2013 Izpit za nove reševalce GRZS - zima 2013

Še dobro, da je marec, sicer bi mislil, da je zima... Pri minus 14°C se je ustavila temperatura, ko smo zjutraj začeli. Dan za zmrznit ali z drugimi besedami, dan za izpite bodočih gorskih reševalcev GRZS.
Nekaj čez 30 se jih je nabralo. Ker smo jih na zadnjem seminarju malo okrcali, očitno je zaleglo, je tokrat teklo gladko in hitro. Razmere so bile prave in sedem skupin je od točke do točke nabiralo kljukice oziroma opravil ali ne opravil.
No, teh slednjih je bilo bore malo in kasno popoldan, po preizkusu vožnje Aki čolna na smučišču v Kranjski Gori smo kljub soncu pobegnili na toplo.

10.03.2013 Izpit vodnikov PZS - D kategorija - Valvasor 2013

Počasi se navadiš... Da si že peti dan moker. Al mam slab spomin ali pa je res letošnja zima nekoliko drugačna?

Vseeno smo s skupnimi močmi izpeljali še zaključni del usposabljanja za vodnike PZS za zimske ture. Na Valvasorju so nas spet crkljali in pitali, kot...

V soboto so kandidati opravili še z zadnjo teorijo, pisali so teste in se kasno v noč pripravljali na naslednji dan, ko naj bi izvedli preizkusno turo. Zjutraj je padalo, padalo... Nekoliko kasneje se je vreme vendarle spremenilo, namesto dežja je zaželo snežiti.

Po krajši turi, še zadnje dejanje, podelitev potrdil, srečno v hribih in sestop, bolje plavanje, v dolino.

09.03.2013 Licenčni seminar IGRZS - Zelenica 2013

Da le ne bi deževalo... Pa je! Vseeno smo izpeljali licenčni seminar za inštruktorje GRZS. Tokrat smo čas posvetili debati in prikazu kako podajati učno snov, kje so pomankljivosti pri tem, kaj je treba poudariti... S skupnimi močmi, fantje so imeli en kup idej, smo seminar v zadovoljstvo vseh zaključili preden se je dokončno ulilo.

Ker mi na takšnih seminarjih skoraj ne dovolijo dihat, zato so po navadi fotke bolj borne, se tokrat zahvaljujem Branku, ki mi je odstopil nekaj fotografij za objavo.

08.03.2013 UIAA - zasedanje tehnične komisije - 2013

Med 6. in 11. marcem je v Sloveniji zasedala tehnična komisija UIAA. Njen glavni namen je standardizacija vsebin učnega programa za različne nivoje planincev, gornikov, predvsem pa vodnikov nacionalnih planinskih organizacij. Iz vseh vetrov nabrani predstavniki obdelujejo različne teme, o različnih postopkih se razpravlja, prikaže praktično in pride do skupnega zaključka, kaj je najprimerneje učiti in uporabljati v praksi.

Predstavnik te komisije pri PZS me je naprosil za sodelovanje. Moja naloga je bila povezana z oceno tveganja pozimi, standardizaciji uporabe GPS naprav, predvsem sem želel predstaviti težavo, ki se pojavlja vedno pogosteje, ko gorniško neuki ljudje za dosego cilja uporabijo napravo GPS in slepo sledijo sledi, ki so jo dobili npr. z interneta, turi ali vzponu pa niso dorasli. Sodeloval sem tudi pri praktičnih vajah reševanja iz razpok v primeru, da se gibljemo na smučeh. V dveh dneh sodelovanja smo obdelali, še gibanje s turnimi smučmi, predstavili nahrbtnik z napihljivimi blazinami, sidrišča v snegu s smučmi ali lopato, obdelali orientacijo pozimi v slabi ali nični vidljivosti in pregledali nekaj administrativnih stvari.

Zvečer smo si ogledali film 7-summits. Kolegi so bili zelo navdušeni nad podvigom Dava Karničarja.

Sicer smo bili od dveh dni dva dni mokri, kot cerkvene miši a moram reči, da sem vesel, da me je Matjaž povabil k sodelovanju, da z zadovoljstvom lahko ugotovim, da je naša tehnika na visokem nivoju, da sem izvedel nekaj novega in ne nazadnje upam, da sem tudi pokazal kaj koristnega.

VIDEO: sidrišča v snegu, reševanje iz razpok

08.03.2013 Lavinski tečaj ERP KZS - Vršič 2013

Popoldanske vaje so mi najbolj všeč.... Splo, če si še od jutra moker, kot miš. No, saj so bili vsi in smo družno zmrzovali in bodrili vnete iskalce.

Za udeležence lavinskega tečaja ERP KZS, ki ga že vrsto let odlično organizira KD Ljubljana, sem takoj nad Kočo na Gozdu, na veliki planjavi, pripravil dober poligon za trening iskanja z lavinsko žolno. Stari mački so samo ponavljali in pilili znanje, novinci pa spoznali pomembnost naprave in se preizkusili v prvih korakih.

05.03.2013 Cima Bella - 1913m - marec 2013
Sončno, toplo, skratka ...

02.03.2013 Smučišče VOGEL - igre na snegu - marec 2013

Vse je teklo, kot po maslu, le megla je stala na mestu. Niti sapice ni bilo, sonce smo gledali le na spletu. Vse naokoli so se kopali v soncu, Vogel pa, kot zakleto v megli.

Sem že skoraj obupa, kot kup nesreče sem delal družbo žičničarjem, ko so se pojavili od nekod, mladi, opremljeni deskarji in iskali strica, ki ima tam ob smučišču en kup šare natresene. In smo šli in kljub nepredirni megli odlično oddelali, kar smo si zamislili. Po 11. uri je tudi sonce pokukalo, potem pa je delo steklo, ljudje so se menjavali in žal, časa ni bilo niti za kako spodobno fotko, kaj šele, da bu naredil spodoben kader.

Sicer pa, zato smo tam, da delamo, odgovarjamo na vprašanja, rešujemo dileme in predvsem, da vadimo, vadimo. In to smo počeli do poznega popoldneva, ko so žene že malo nejevoljne prišle po može, ki so se še vedno igračkali z zanimivimi, piskajočimi napravami.

Hvala smučišču Vogel za izkazano pripravljenost, da ljudem konkretno ponudimo nekaj informacij, znanja, bolj veščim pa odličen trening.

28.02.2013 Smučišče VOGEL - igre na snegu - februar 2013

Slab začetek, dober konec! Kar nekajkrat smo prestavili tole našo delavnico na snegu in zadeli pravi datum. Sicer je zjutraj kaj klavrno kazalo, kasneje pa je sonce odneslo vso slabo voljo, veliko zanimanje obiskovalcev pa še potrdilo odločitev upravljalca smučišča, da s takšnimi dogodki nadaljujemo.

Že lani smo med počitnicami organizirali "igre na snegu", vse o opremi in  postopkih, ki zmanjšujejo tveganje zasutja v snežnem plazu in seveda kako ukrepati, če se le zgodi. Vogel slovi po dobrih terenih za prosto smučanje in vsem zanesenjakom, ki radi špricnejo navzdol po neutrjenih strminah poleg urejenih prog je bila namenjena ta delavnica.

Vesel sem, da se je nagnetlo precej mladih, celo zelo mladih fantov in deklet, ki šele odkrivajo čar prostega smučanja. Predvsem starejšipa so presenetili s precej dobrim poznavanjem tematike in so v glavnem želeli na poligonu le preveriti, če so še vešči uporabe lavinske žolne, sonde in lopate.

Vsem, ki ste nas tokrat zamudili... Nikoli ni prepozno, v soboto 02. marca bomo spet na istem mestu. VABLJENI!

26.02.2013 Preizkus trdnosti in miniranje snežne odeje - Celjska koča - 26.02.2013

Na dovozni cesti proti Celjski koči nad Celjem, visi na strmem travniku zajetna količina snega in počasi leze navzdol... Tako nekako mi je razlagal občinski mož, odgovoren za vanost na cestah v celjski občini. Kaj storiti, kaj predlagate?
Kolega,predsednik GRS Celje ga je napotil name, če morda lahko plaz odminiramo, če bi pripeljal Janka z Vogla, da bi to opravil. En kup telefonov, Janko, jasno v službi, sam nimam pojma in ne dovoljenja...
Pa smo našli rešitev. Poklicni miner, ki Janku dostavlja eksplozil in ostalo opremo je bil pripravljen opraviti delo in sva šla.
Pohiteti je bilo treba, noč seje bližala, dež s snegom je močil snežno odejo. Par firbcev je popestrilo najino delo. Po pregledu območja,  150x250m,  strm, nekošen travnik, naklon 44°, 65cm namočenega snega, temperatura pri tleh 1°C ... Na pamet rečeno, vsi pogoji za dober plaz, vendar...
Preizkus je pokazal dokajšno stabilnost. Kaj pa sedaj? Iztok se ni dal odgnati, postavila sva verigo petih min, skupaj 17kg dinamita. Počilo je, kot na fronti, zgodilo se je bore malo.
Občinski možje so še vedno mencali, saj jih je za razumeti, edina dovozna cesta za priljubljeno turistično točko s smučiščem, nekaj kmetij... Pa je Iztok še po kmečko, kar ročno zagnal še dve mini nekaj metrov nad cesto. Sicer je po poku nekaj deset kubikov snega prihrumelo na cesto, pobočje pa je še vedno ostalo nedotaknjeno.

Dodobra namočena, po svoje s slabim občutkom, ker ni prišlo do sprožitve, sva se pobrala na čaj. Potiho, vsaj jaz, pa sem bil zadovoljen, ker počasi začenjam razumeti povezavo med preizkusom in kasnejšim rezultatom miniranja. Al pa se motim, hehe.

Ko bo posekano zadnje drevo, zastrupljena zadnja reka, ulovljena zadnja riba,
takrat boste ugotovili, da denarja ne morete jesti!